WST Snooker recension – rack upp dem

26 de februari de 2021

WST Snooker är baserad på World Snooker Championship-turneringen, där 32 proffs går head-to-head för ett stort kontantpris. Ofta känns spel baserade på verkliga sporter svaga på mobilen. Oavsett om det är många skärmknappar i FIFA Mobile eller svårigheten att accelerera, bromsa och styra i Real Racing, det finns normalt något som påverkar din njutning.

Visst, grafiskt WST Snooker kan inte jämföras med en konsol iteration av sporten, men vem bryr sig. Detaljerna kan besvikna när du tittar runt i rummet, men vad det viktiga gäller: det är en anständig virtuell tolkning av sporten. Allt detta bidrar till den charm som WST Snooker verkar avge. Kärnmekaniken och fysiken är sensationella. Om du inte tror mig, gå till ditt lokala snookerrum och slå bara en boll. Se hur långt den når och du kommer att uppskatta den noggrannhet som WST Snooker visar.

Det handlar inte om att återuppfinna hjulet och göra ett snookerspel till nästa Flappy Bird. Det handlar om att erbjuda sportens fans det mest realistiska och kompletta snookerspelet där ute, och det är precis vad WST Snooker gör.

Om du inte känner till snooker, låt oss förklara några detaljer. Det finns röda och färgade bollar på bordet. En röd boll är lika med en poäng och du kan bara lägga en färgad boll när du har lagt en röd boll. Om du potar en röd, sedan en färg, får du den kombinerade poängen och får fortsätta potta tills du missar. Det finns massor av regler och säkerhetsskott att prata om, men det är för en annan dag. För nu, låt oss ta reda på varför WST Snooker Judd Trump är resten.

Om du någonsin har spelat 8 Ball Pool vet du hur lätt det är att spela ett spel och aldrig få ett skott. Riktlinjerna är ofta humongösa och otroligt exakta och tar bort alla former av skicklighet från spelet. I WST Snooker kan du mycket väl få ramar där du aldrig får ett skott, men du kan uppskatta det när det händer. Spelarens skicklighet som behövs för att dominera ett snookerbord är fenomenalt. Det återskapar den exakta snookerupplevelsen, men från säkerheten i ditt eget hem.

Du kanske aldrig har spelat eller tittat på snooker, så du kanske inte tror att det är mycket skicklighet involverat. Tänk på snooker som schack, men någon slår dina delar runt rummet. Varje gång du får ett skott måste du sänka valpen, men du måste också tänka på din nästa. Att göra en poäng och sedan inte ställa in en färg garanterar ditt nederlag. Snooker är ett spel där du alltid måste tänka minst ett steg före.

WST Snooker är utmanande för både nybörjare och veteraner

Det förenar bara trycket som skapas under spelet när de stereotypa snookerrumskommentatorerna klingar in med något att säga. När du gör ett bra skott och raderar nästa är inget bättre än publiken applåderar och kommentatorerna strömmar över det. Återigen finns det en mängd spellägen som du kan njuta av, inklusive karriär, online PvP, utmaningar och övning.

Med det sagt är WST Snooker inte för alla. Det är sällsynt att hitta tillräckligt med tid att sitta och spela en ram, än mindre ett helt spel. Problem som spelets längd är inte något som kan fixas i nästa patch. Det är bara ett grundläggande problem med att spela eller titta på snooker: det tar lång tid. Det är inte ovanligt att en ram överskrider 20-minutersmarkeringen om du inte bryter upp de röda eller om din motståndare har en ledig dag.

WST Snooker gör många saker rätt. Kommentarer, bollfysik och skicklighet som behövs för att potta en boll är realistiska och underbart utformade. Problemet är att snooker inte är för alla, vilket innebär att WST Snooker inte är för en vanlig publik. Om du är ett fan av snooker eller en poolspelare som letar efter en seriös utmaning är detta ett måste. Om du gillar att plocka upp och spela ett spel i några minuter, så är det nog inte spelet för dig.

Du kan ta en kopia av WST Snooker från App Store eller från Google Play för $ 4,99 / £ 4,99.