FPS

Gumslingers recension

8 de mars de 2021

Gumslingers är allt vi vill ha i en mobil tidsavfall. Det är snyggt, socialt och, viktigast av allt, kul. Tillförd av Itatake, den begåvade utvecklaren bakom Rest in Pieces, är Gumslingers en dum fysikstrid royale. Det är också helt underbart, vilket man kan förvänta sig av Itatake just nu.

Skottets skönhet ligger i dess enkelhet. Det sätter dig, som en av en mängd olika gummy karaktärer, mot en enda motståndare i en minimalistisk arena. I ett drag som kommer att väcka varje enskild västerländsk filmfläkt någonsin, måste du höja din pistol och skjuta den mot din enda motståndare innan de kan göra detsamma mot dig. Ja, det är motsvarigheten till videospelet det där scen.

Ett svep på höger sida av skärmen höjer och sänker din pistol, medan en knackning till vänster avfyrar den. Du har så många kulor som du vill, så sprutning och be är en livskraftig strategi, även om noggrannhet är avgörande. Landa två skott mot din motståndares huvud och omgången är över, medan det kan ta upp till fem skott till knäet för att få samma resultat.

Men hur är det med den dumma fysiken? De kommer in när du blir skjuten. Med tanke på att du spelar som gummy versioner av kycklingar, skelett, trollkarlar och mer, gör en kula inte så mycket skada. Det studsar bara av dig, faktiskt, men det driver dig också bakåt på dramatiskt ragdoll-sätt.

Detta kräver en enkel anpassning av ditt mål på vissa arenor, vilket är tillräckligt utmanande, men andra fungerar som mini-versioner av Super Smash Bros., där du faller ut ur arenan. De som inte fungerar på det här sättet är särskilt intressanta, som om du blir knackad för långt tillbaka från din motståndare kommer din karaktär att utföra ett Matrix-liknande långsamt dyk för att minska klyftan mellan dig och din motståndare. Att få ett headshot under dessa ögonblick är verkligen så tillfredsställande som spel blir.

Varje spel av Gumslingers fungerar som en traditionell kampkunglighet, även om vinnaren bestäms av en serie en-mot-en. Det finns 64 motståndare i varje strid, och varje gång du besegrar en motståndare (eller om du besegrar dig själv, rys tanken) slås du ut och måste börja om. Detta fungerar fantastiskt; speciellt när du tänker på att du kan vinna ett helt spel på några minuter. Det är lika snabbt som du sannolikt kommer att se i en strids royale.

Det betyder också att det är minimalt frustrerande att bli dödad, eftersom du kan gå direkt in i åtgärden och försöka vinna om igen. Vad som inte är klart är dock om vi står inför bots eller inte. Det finns inget som väntar på spelarens skärm, vilket kan tyda på att spelet bara är enormt populärt just nu, eller så kan det vara så att vi spelar mot AI. Med tanke på att spelet märker motståndare som AI under handledningen är vi villiga att ge det fördelen av tvivel om att vi står inför riktiga motståndare, även om den hastighet som vi kastas i omgångar är nästan otroligt imponerande för en nytt spel.

Vår favorit Gumsliners

Vår favorit Gumsliners

Gumslingers har några fantastiska karaktärer att välja mellan, och vi trodde att vi skulle lyfta fram våra favoriter hittills.

• Hummer JimJim handlar om låg och ordning och värdesätter verkligen sin hatt
  • El PolloKalla honom inte en kyckling. Allvarligt.
  • SkullbonePrecis vad hände med hans högra arm?

Varje gång du vinner eller tappar en strids royale tjänar du stjärnor beroende på antalet motståndare du besegrade. Detta driver dig längs ett traditionellt stridspass-system där du tjänar belöningar, inklusive nya lägen, karaktärer och valuta i spelet. De nya lägena är ett utmärkt sätt att förbättra dina färdigheter, förse dig med snygga minispel som kan få dig att skjuta flygande föremål, förstöra en massa objekt med ett enda skott och många fler. De belönar dig också med stjärnor, så att du kan gå igenom stridspasset mycket snabbare.

Det finns för närvarande 22 karaktärer att låsa upp, och de sträcker sig från cowboyhattklädda gummier till de direkt bisarra kycklingarna och skelett. Detta är dock inte ett spel som tar sig själv på allvar, så himlen är gränsen när det gäller hur dumt Itatake tycker om att vara vid varje given tidpunkt. Nya karaktärer kostar mynt som du får som både belöningar och för att vinna i turneringar, vilket också ger dig en trofé.

Du får en gigantisk boost i mynt varje gång du vinner turneringen med en ny karaktär, så det finns gott om incitament att vinna med så många Gumslingers som möjligt. Det är också en bra anledning att köpa en ny gummy också, vilket kostar ett stegvis högre antal mynt.

Nu är detta en gratis-att-spela-upplevelse så det finns gott om alternativ att spendera dina surt förvärvade pengar. Det är verkligen inte obligatoriskt dock på någon nivå, och alternativen är alla mycket rimliga. Du kan till exempel köpa ett startpaket som kostar bara $ 1,99 (£ 1,99) och ger dig ”Starbar Pro”, som i grunden är premium-stridskortet, nya lutningsskinn för alla Gumslingers, en stor påse mynt och en pistolhud för alla vapen. Det stänger också av alla tvångsannonser.

Därefter kan du köpa myntpaket, med priser från $ 1,99 – $ 20,99 (£ 1,99 – £ 20,99), men du behöver verkligen inte. Så länge du spelar regelbundet får du mer än tillräckligt med mynt för att fortsätta köpa medikits. Dessa saker är nästan nödvändiga eftersom de läker dig mellan rundorna i en turnering. Utan dem är det mycket osannolikt att du vinner, så det är lite problematiskt att de är kopplade till mikrotransaktioner. Men allt är så billigt att du verkligen inte behöver spendera.

Sammantaget är vi grundligt imponerade av Gumslingers, vilket visar att roliga små tidsödande inte behöver komma med påtvingade annonser, mikrotransaktioner och andra giriga metoder. Presentationen är också helt toppklass, med härligt minimala estetiska, fantastiska fysikeffekter och krispiga ljudeffekter. Om du letar efter något som håller dig upptagen i små skurar kan du verkligen inte göra mycket bättre än Gumslingers. Fortsätt och ta tag i det just nu i App Store eller Google Play.